ویژگیهای یک سایت فروشگاهی
نوشته شده توسط : علی پور

طراحی سایت
ویژگیهای یک سایت فروشگاهی چیره
فروش اینترنتی از آخرها ده سال 70 میلادی استارت به بسط کرد و تا امروز طراحان تونستند به بایدها و نبایدهای فروش آنلاین دست پیدا نمایند. استاندادها معین گردیده، همت اهمیت متعددی پیدا کرده و درحال حاضر دیگه بدون چاره هم نیستید که هزینه گزافی صرف طراحی سایت فروشگاهی نمائید.
ولی با تمامی اینها هنوز جا برای پیشرفت وجود داره. فروش آنلاین جدید داره فرآیند خردسالیشو میگذرونه و تا به بلوغ و رویش بدون نقص برسه خیلی راه و روش در پیش داره.
اینجانب به تازگی بخاطر سفری که داشتم چندتایی خرید آنلاین انجام دادم و با دیدن سایتهای فروشگاهی متفاوت به ذهنم رسید که برای خواننده‌گان متشخص دارکوب یکسری نکته رو از حیث یک بازدیدکننده درباره‌ی ساخت سایت سایتهای فروشگاهی پهنا کنم. امیدوارم این 17 نکته مختصر براتون اثر گذار واقع بشه.
1- به اینجانب بگید کجا هستم
هر وقت مخاطب میخواد در فروشگاهی که فهرست صفحاتش به غیر از دسته های مهم، هر کدوم یک‌سری دسته فرعی هم دارا هستند، مسیریابی کنه می بایست بهش نشون بدید که در هر لحظه در کدوم زیرشاخه قرار داره و دقیقا کجای سایته. بدین شکل که نخستین دسته مهم رو اسم ببرید و سپس به ترتیب دسته های فرعی تا برسید به همون زیرشاخه ای که استفاده کننده حضور داره (از جمله کاغذ اساسی>جامه زنانه>مانتو).

2- قابلیت محدود کردن مورد های انتخابمو آماده فرمائید
زمانی استفاده کننده از فهرست مطالب وب سایت یک شاخه رو گزینش کرده و درحال حاضر میخواد در اون شاخه، محصول ها مد نظرشو محدودتر کنه (به عنوان مثال رنگ و محصول مانتو رو معین کنه)، بهش این قابلیت و امکان رو بدید. اینطوری بهتر از اینه که بدون چاره بشه چندبار دکمه back رو بزنه و مختصات تک تک تولیدات رو مشاهده کنه.

3- اذن بدید بتونم تولیدات رو به هر ترتیبی که میخوام تروتمیز کنم
معمولا در فروشگاههای گوناگون بر طبق ارزش از زیاد به معدود و از نادر به زیاد این قابلیت و امکان وجود داره. میشه مبنی بر \"پرفروشترینها\" و \"ویژگیها\"، یا این که از جدیدترین به تولیدها دیرین هم قابلیت و امکان غربال شدن تولیدات رو مهیا کرد. توجه نمائید چنانچه می خواهید بر طبق یک خصوصیت محصول ها رو غربال نمایید بایستی محصولاتتون قابلیتشو داشته باشند و دارنده اون خصوصیت باشند.

4- تولید ها رو به اینجانب نشون بده
بهتره که قابلیت مشاهده تمامی تولید ها رو در یک ورقه آماده نمایید، مگر اینکه تعداد تولیدات یک دسته خیلی زیاد باشه از جمله 200 مال از یک نوع داشته باشید. کاری نمائید که به طور همزمان بارگذاری برگه طولانی نشه و هم تولیدها غیرمرتبط اکران داده نشن.

5- تصحیح آیتم ها منجر خشنودی یوزرها میشه
اگه بتونید امکانی برای استفاده کننده مهیا نمایید که بتونه خصوصیت های مد نظرشو گزینش کنه و مورد ها رو گشوده هم مبتنی بر اندازه، برند و غیره محدودتر کنه، تجربه کاربری بهتری رو بوجود خواهید آورد و استفاده کننده میتونه در بازه کوتاهتری کالا مد نظرشو پیدا کنه.

6- هر چی مختصات بیشتری از جنس ارائه بدید بهتره
این ضابطه خیلی مهمه. در واقع ضابطه بعدی هم از همین منشعب میشه. در واقع ضابطه 7 تفاوت فی مابین گشت و گذار در یک دسته مهم رو در قبال مسیریابی به یک دسته فرعی نشون میده. دو‌مین رو هنگامی مایحتاج باشه و بهره ای داشته باشه انجام میدیم.

7- ارزش و ترازو تخفیف رو معلوم نمایید
برخی از صفحه های اکران دهنده فرآورده ممکنه محصول ها رو فارغ از خصوصیت هاشون اکران تن. به خصوص سایتهایی که تخفیف دارا هستند می بایست قطعا ارزش تولیدها رو نشون تن، البته در هر هم اکنون این ضابطه برای کلیه سایتها قابل انجام و مفیده. براین اساس تو ورقه تولید ها خصوصیت های اساسی هر محصول رو بیان فرمایید تا استفاده کننده بدون چاره نباشه هر توشه روی محصول کلیک کنه و مجدد به ورقه قبلی برگرده. مال محصول، یه توضیح خلاصه، رنگ، اندازه و آیتم هایی که لازمه رو بیان فرمائید.

8- به کار گیری از نوار کاوش رو معمولی فرمائید
زمانی سرچ انجام میشه تنها نتیجه ها سرچ رو نشون ندید، بلکه مثل موتورهای کاوش، نوار کاوش رو بیارید اواسط بالای شیت و زیرش حاصل رو اکران بدید تا اگه مخاطب خواست تغییری در عبارت سرچ گردیده بوجود بیاره، کارش شل باشه.

9- آیتم هایی برای بهتر شدن سرچ بذارید
اگه قابلیت و امکان سیستم جستجوی توسعه یافته دارید یا این که میتونید قوانینی رو مهیا نمایید که کاربرهاتون بها، اندازه، رنگ، سبک و ... کالای مد نظرشونو گزینش نمایند، قطعا این فعالیت رو انجام بدید. اینطوری خواهید روئت کرد که کاربرها بیش تر از هر بخش دیگه ای از این تجهیزات به کار گیری میکنند و سودتون ارتقا پیدا میکنه.

10- تا جایی که میتونید مجاورت بشید
درباره‌ی نکته ای که در ابتدا بیان شد، تارنما eBay میتونه نمونه خیر باشه. هنگامی تو این مغازه اینترنتی چیزی رو سرچ می کنید، با رنگی کردن بخشی از خصوصیت های کالای اکران داده گردیده، بهتون نشون میده که کدوم خصوصیت این مال سبب ساز گردیده تا در نتیجه ها ظواهر بشه.

11- داده ها مطلوب ضروری رو به اشتراک بذارید
خیلی از تولیدات برای حالت خاصی مناسبند، برای مثال یه کیف لبتاپ برای لبتاپهای خاصی مناسبه، یه جامه برای تن خاصی خوب میشه و به همین ترتیب. بایستی داده ها ضروری رو در نصیب جزئیات جنس بنویسید تا خریدار بتونه شایسته ترین گزینش رو داشته باشه.

12- اگه شما متوجه شدید به منم بگید
هنوز هم سایتهایی می‌باشند که فارغ از اکران خصوصیات متاع، استفاده کننده رو بدون چاره میکنند جنس رو به سبد خرید بفرسته. این تجربه منجر میشه استفاده کننده برای مدام وب سایت رو رخنه‌ کنه.

13- هر چقدر هم عکس بذارید گشوده هم زیاد وجود ندارد
زیرا خریدار نمیتونه فرآورده حقیقی و واقعی رو ببینه، مجبورید با اکران عکس، خصوصیات، فیلم و حتی رابط کاربری سه بعدی (هر مکان که موردنیاز و مطلوب بود)، به استفاده کننده امداد نمائید که احساس کنه جنس رو پیش از خرید میتونه بطور بی نقص تجربه کنه. یه عکس از یه زاویه خاص که کارخونه برای تمامی میفرسته کفایت نمیکنه. از بالا و تمامی طرف عکس بذارید.

14- اذن بدید آیتم های طرز ارسال رو ببینم
یه محرمانه خریدارها می‌باشند که مطلقا می بایست پیش از خرید بتونن روشهای ممکن برای ارسال مال رو ببینند. فروشگاههای نسل قدیم این خلل رو حل کردند ولی نو امور هنوز سالها تجربه مایحتاج دارا هستند. شایسته ترین موقعیت اینه که زیر هر کاغذ بهش پیوند بدید.

15- اگه شما قرار وجود ندارد برام بفرستیدش، بگید کی میفرسته
اگه قراره یه کمپانی دیگه به غیر از شما، مال رو برای خریدار بفرسته بایستی خریدار بدونه چطوری میتونه ارسال رو پیگیری کنه. یه پیوند به کمپانی ارسال کننده بدید و مخاطب رو در جریان فرایند ارسال قرار بدید.

16- با ارسال آدرس اینترنتی به اینجانب اطمینان خیال و خاطر بدید
اینجانب یکبار پیش از مهاجرت، یه خرید آنلاین انجام دادم و مجموع دوران تا خریدم به دستم برسه نگران بودم که نکنه متاع پیش از عزیمت به دستم نرسه. مشتریهاتونو تو ظلمت ندونستن رها نکنید. با ارسال نشانی اینترنتی اونها رو در جریان فعالیت قرار بدید و به تماسها و ایمیلهاشون پاسخ بدید.

17- کلیه جزئیات پیشنهاد رو بدید
زمانی تأییدیه پیشنهاد رو میفرستید، به طبع کلیه جزئیات فرآورده رو مجدد برای خریدار بفرستید تا خیالش شل باشه که صحیح گزینش کرده و برای مثال اشتباها به مکان سایز 36، آیتم 38 رو تیک نزده باشه و در حالتی‌که هم این کارو کرده، زمانی شما جزئیات رو براش میفرستید، میتونه به موقع باخبر بشه و سفارششو تغییر و تحول بده.
با بکارگیری این روشها در سایتهای فروشگاهی میتونیم تمامی با هم وب رو به جایی بهتر از اینی که میباشد تبدیل کنیم.

 





:: برچسب‌ها: طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: